Зимове зберігання мотоцикла поруч із темою "яке мастило заливати в мотоцикл" збирає чи не найбільше коментарів і ще більше суперечок. Однак, на нашу думку, все дуже просто. Наш світогляд заснований не лише на власному багаторічному досвіді, а і досвіді великої кількості людей нашої мотоспільноти. Ми не претендуємо на істину та відкриті до нової інформації. Залишайте вашу думку у коментарях.
В цій статті ми розглянемо три основні місця зберігання та умови цих місць, а також необхідні дії із самим мотоциклом перед тим, як попрощатися із ним до весни.
Розділ перший: Вибір місця.
Варіант перший. Зберігання мотоцикла просто неба. Найгірший із можливих.
Уявімо, що у вас немає можливості зберігати мотоцикл деінде і ви змушені лишити байк на вулиці. Жодного накриття, нехай часткового у вас теж немає. У такому випадку, перш за все, потрібно знайти таку точку, щоб там при дощах або розставанню снігу не утворювалися калюжі, не збирався бруд та не їздили поруч автомобілі. Уявімо, що ви знайшли таке місце на закритій стоянці. Мотоцикл ставиться на передачу, колеса фіксуються упорами, мотоцикл прив'язується ланцюгами (замком) для безпеки й мотузками від шквального вітру та можливого урагану, після чого накривається чохлом до самого низу, лишаючи мінімальний простір знизу для природної вентиляції, який також фіксується у багатьох місцях, щоб його не розірвав вітер.
Варіант другий. Підземний паркінг або складські приміщення. Задовільний вибір.
Зберігання мотоцикла в підземному паркінгу, на якомусь складі, заводі або іншому великому приміщенні або ж в тимчасовому накритті на вулиці.
Такий варіант значно кращий, ніж зберігання просто неба, однак теж потребує підготовки місця. Переконайтеся, що впродовж всього терміну зберігання ваш мотоцикл нікому не заважатиме, його ніхто не зачепить чи не перекине автомобілем тощо. Також зверніть увагу, щоб поруч не було джерел тепла, генераторів, батарей опалення чи будь-яких інших установок або ж сильних протягів. Поставте мотоцикл на передачу та зафіксуйте колеса упорами. Скористайся стандартними методами захисту від викрадення, якщо цього потребує місце зберігання та накрийте чохлом мотоцикл, але не до самої підлоги залишивши отвори для вентиляції. Також, можна зафіксувати чохол, щоб захистити його від можливого вітру.
Варіант третій. Гараж. Ідеальний вибір.
Найкращий із можливих варіантів зберігання вашого мотоцикла це - чистий, прохолодний та сухий гараж. Тут використання чохла вже не обов'язкове, однак будь-якою тканиною від пилу накрити мотоцикл буде не зайвим.
У випадку із гаражем поганої якості, в якому відсутня гідроізоляція, в якому висока вологість (як правило це металеві гаражі або старі приміщення без гідроізоляції), а також гараж, в якому пошкоджено стіни чи дах - варто забезпечити вентиляцію приміщення та закрити чи відремонтувати всі можливі отвори куди може потрапити дощ та сніг.
Розділ другий: Маніпуляції із мотоциклом перед прощанням до весни.
Якщо з першим розділом всім все зрозуміло і без будь-якої науки, то дії, які потрібно зробити із мотоциклом перед зимівлею, зазвичай є приводом для справжніх інтернет-поєдників та багатогодинних (багаторічних) суперочок. Тож, нагадаємо, що наша думка не претендує на істину, однак, заснована не лише на власному багаторічному досвіді, а і досвіді великої кількості людей нашої мотоспільноти.
1. Технічний огляд ДО зимівлі й ось чому: По-перше, під час повного ТО до зими ви знатимете, чи потрібно вам купувати нові деталі, і якщо так, то зробите це завчасно, і отримаєте їх значно раніше, тож розпочнете сезон точно вчасно. По-друге, якщо інспектування не покаже зношених, чи зламаних деталей, то повне ТО не лише дасть вам змогу почати новий мотосезон наступного року просто відкривши гараж, а й вбереже від таких речей, як можлива вода та бруд в прогресії, підшипниках чи інших важливих вузлах, яка повільно знищить те місце за час зими і весною вам доведеться робити не лише ТО, а і ремонт, який можна було уникнути. По-третє, весною робить ремонт переважна більшість мотоциклістів, що своєю чергою створює величезне навантаження на продавців запчастин та інші сервіси, що в результаті може створити для вас цілий список складнощів у вигляді затримок замовлень, збільшення часу очікування чи навіть спустошення складів і подальша відсутність необхідних вам запчастин.
Забудьте про нісенітниці на кшталт окислення нового мастила в картері, вологи в двигуні чи в бензині, яка здатна знищити ваш двигун та бак за зиму чи зменшення терміну експлуатації мотоцикла через псування всіх рідин за час зимівлі. Це вигадки недолугих маркетологів, щоб продати вам псевдопродукти та весною створити ажіотаж. Жодних мінусів ТО до зимівлі немає. Навпаки, лише переваги!
Тож робіть ТО до зимівлі. Заощаджуйте час та гроші.
2. Підготовка мотоцикла, окрім ТО, також охоплює мийку, чистку та змащування. Помийте мотоцикл (не під мийкою високого тиску - ми проти такого), здійсніть останню в цьому році поїздку, завдяки чому ви повністю просушите мотоцикл, змастіть ланцюг, вісі важелів, педалей, коліс тощо. (Для тих, хто все ж таки вирішив робити ТО весною).
Зніміть акумулятор, або від'єднайте мінусову клему залежно від того, яким чином ви будете слідкувати за його рівнем зарядження і де ви будете це робити. (якщо гараж дуже далеко від квартири, наприклад, можна забрати акумулятор додому, щоб не проґавити момент розрядки).
Підкачайте шини до необхідного рівня, якщо вони спущені та навпаки спустіть, якщо тиск більше норми. Заправте бак на половину або більше. Перекрийте кран, якщо це карбюратор та не робіть більше нічого, якщо це інжектор. За необхідності поставте мотоцикл на підкат або задню підніжку. Накрийте мотоцикл тканиною або чохлом залишивши достатньо місця для вентиляції.
3. На цьому будь-які маніпуляції із мотоциклом завершені. Нанесення спреїв, всеможливі заглушки, присадки, підвішування мотоцикла і решта речей залишається для адептів та тих, хто воліє зберегти мотоцикл цнотливим для своїх онуків, адже все це зовсім непотрібні речі, які жодним чином не допомагають вашому мотоциклу. А про заливання мастила в камеру згорання через свічний отвір, систематичне прогрівання мотоцикла кожного тижня й інший абсурд може ще й нашкодити! До такої шкоди можна також віднести міф про "теплий" гараж. Важко зрозуміти походження цієї нісенітниці, адже майже всі елементи та деталі мотоцикла найкращим чином зберігаються саме в холоді. Особливо хочеться звернути на ті фатальні випадки, коли мотоцикл розташовують в безпосередній близькості до пічки або батареї, що ще більше шкодить через випромінювання та постійні перепади температур.
Звернули увагу, що крім заголовка статті, тут жодного разу не згадано слово "консервація"? Все дуже просто. Це поняття зовсім не підходить для зимового зберігання. Консервування техніки це ряд значно серйозніших методів, засобів та підходів для зберігання техніки десятиліттями та для звичайного цивільного райдера ці речі зайві й зовсім непотрібні.
Ходять легенди, що все описане в цій статті не має жодного сенсу, якщо ви купуєте байк на 1-2 сезони й потім продаєте та купуєте новий. В такому випадку навіть зберігання просто неба без жодних маніпуляцій із мотоциклом не зіпсує його і ви зможете легко продати байк, адже такий короткий термін експлуатації не здатен зіпсувати мотоцикл. Але ми віримо, що кожен із вас, хто дочитав цю статтю до кінця порядний та чесний байкер не лише за юридичним статусом, а і глибоко в душі, тож дотримуватиметься цих правил та любитиме свій мотоцикл, щоб він служив безвідмовно не лише вам, а і його наступному власнику.