Навіть якщо Китай і хотів колись конкурувати в якості відносно іменитих брендів, то довгий час не міг (або не наважувався) навіть наблизитися до рівня тієї ж Японії, а про те, щоб перевершити їх і мови ніколи не було. Десятками років китайські мотоцикли асоціювались із найдешевшим та найгіршим "підвальним шлаком", а такі мотоцикли, якщо їх можна було так назвати, підходили хіба що для тих, хто дуже мріяв хоч про якийсь двоколісний транспорт, але не міг дозволити собі нічого, крім "китайця".
Однак, КНР та їх підприємці на місці не стояли, і з кінця 2010х початку 2020 років у світі мототеми з'являються нові гравці, які серйозно змінили ринок малокубатурних та середньокубатурних мотоциклів. Не зважаючи на те, що ціни зросли на китайський мотопром, в цілому різноманітність та вибір техніки не залишає байдужим. При цьому можна отримати доволі якісного мотоцикла за вдвічі менші гроші.
В чому ж підводне каміння?
Диму без вогню не буває, тому можна виділити 3 основні фактори:
Маржа: японські мотоцикли, особливо малої кубатури мають колосальну маржу. Це ж саме стосується дилерів, сервісу та запчастин. Сьогодні купувати найдешевші японські мотоцикли виглядає безглуздо навіть в багатьох затятих противників Китаю. Китайські мотоцикли натомість мають значно меншу маржу. (1й основний фактор)
Підтримка: бездоганна підтримка іменитих брендів часто занадто ідеалізована і має велику кількість недоліків. Адже ми всі чудово знаємо, що безкоштовної кави на вашому улюбленому СТО чи безкоштовної гарантії не існує. Всі ці та інші речі вже включені в ціну вашого байка. Однак, в китайських брендів сервісу або підтримки може або не бути взагалі, або бути формальною. Отже, оскільки в дилерів та сервіс вкладається значно менше грошей (або не вкладається взагалі) порівняно до іменитих брендів, то це теж впливає на фінальну ціну мотоцикла і від цього виграють багато потенційних клієнтів. (2й основний фактор)
Якість: Постарюсь бути об'єктивним та не лукавити. Сучасні китайські топові бренди вже грішно порівнювати із їх минулим та підвальною якістю, однак, по при те, що китайці і справді навчилися робити якісні речі, вони все ж таки не дотягують до колишнього еталона японської якості. А це вже 3й основний фактор, чому китайські байки дешевші.
В чому різниця між Loncin та Voge?
Loncin та Voge це одне і те ж. Точніше, це завод Loncin. Але через минулу "славу" цього імені завод не міг просто почати робити щось якісне. Необхідне було нове ім'я. Так з'явився Voge.
Однак, Loncin і досі випускає мотоцикли окремо від Voge. Продає він їх, як правило, в країни третього світу та в країни без євро норм. Ці мотоцикли значно поступаються модельним рядом та якістю. Оснащуються значно гіршими комплектуючими та мають відчутно гіршу якість майже всіх деталей. Наприклад, з коробки Voge отримує кращу гуму, просунутішу підвіску, брендові підшипники, інжектор, абс тощо. Однак, мотоцикли Loncin ще дешевші. Інколи, це може бути корисним для тих, хто має вкрай обмежений бюджет, але мріє про новий мотоцикл.
То який же ресурс у мотоциклів Voge?
Якщо ви прийшли в цю статтю лише для цього абзацу, то ось вам коротка відповідь:
Для 300R, RR, AC, DS, Rally: від 10 000 км до 70 000 км.*
Для всіх 500к та 525: від 35 000 до 100 000+*
*мається на увазі пробіг без втручання в двигун. Очевидно, що на цьому шляху замінюється велика кількість речей, як гума, ланцюг, зірки, фільтри тощо.
Чому ж така розбіжність?
По-перше, культура водіння. На жаль, на 300к вона залишає бажати кращого і такі мотоцикли часто буквально ґвалтуються в процесі експлуатації. 300ки значно доступніші та дешевші мотоцикли, з них часто починають першосезонники і від цього сильно викривляється статистика.
По-друге, вплив кубатури. Одноциліндрові 300ки мають значно вищі навантаження, порівняно із 2х циліндровими 500ками, які до того ж крутяться значно менше.
Висновок
Не зважаючи на те, як ви сприйняли цю статтю, мотоцикли Voge можна сміливо назвати вдалою покупкою. По при всі складнощі із надзвичайно бідною інфраструктурою, Voge (і навіть Loncin) завоював серця українців та допоміг здійснити мрії про новий мотоцикл тисячам українців.
Ресурс мотоциклів сильно залежить від власників. На моєму досвіді безліч різних історій та практики, однак очевидним залишається беззаперечний факт, що мотоцикли від Voge надзвичайно живучі та справді якісні за свої гроші. Виробник любить називати Вог преміальною лінійкою своєї продукції і я щиро вважаю, що він відповідає за свої слова, якщо брати до уваги, що це говориться відносно інших китайських брендів.
Пробіг на мотоциклі Voge 300R без жодного ремонту двигуна одного із учасників нашої спільноти: