Які зірки поставити на швидкість? Що обрати, тягу чи швидкість? Навіщо взагалі змінювати зірки?

 

Досить поширені запитання, як правило у новачків, і зазвичай це звучить так: "хочу збільшити швидкість, порадьте на скільки зубів поставити зірки". І відразу ж хотілося б пояснити, що передатним числом зірок ми змінюємо лише оберти двигуна, які необхідні для досягнення певної швидкості у межах потужності двигуна. Простішою мовою - зміною зірки на більше чи менше зубів ми зміщуємо максимальну швидкість на передачі, але жодним чином не збільшуємо максимальну швидкість мотоцикла. Встановивши передатне число більше допустимого, двигун просто не буде в змозі тримати останню передачу.

 

Однак, коли виробник із заводу пропонує не зовсім вдале поєднання, або ж коли власник мотоцикла змінює стиль їзди чи міняє міські поїздки на міжміські, то зміною зірок можна досягти значно приємнішої та комфортнішої роботи двигуна та коробки передач.

 

В теорії все дуже просто. Зміною передньої зірки на більшу кількість зубів або задньої на меншу кількість зубів ми зменшуємо оберти двигуна при цьому отримуємо ту ж саму швидкість, що і на стандартній комбінації зірок, і навпаки.

 

На практиці ж все дещо складніше і будь-яка маніпуляція із кількістю зубів має свої переваги та недоліки. Візьмемо до прикладу Voge 500DS/AC, які мають із заводу комбінацію 15/45 зубів. У такому поєднанні мотоцикл має неймовірну тягу та прискорення. Також можна легко рушати з 2-ї передачі, а пасажир позаду зовсім не заважає двигуну й він тягне із неймовірною силою. Однак, водночас мотоцикл має підвищені оберти вже після 100 км/год та надто короткі передачі, які постійно доводиться перемикати. Однак, зміною передньої зірки всього на 1 зуб (16) (при цьому навіть не потрібно змінювати ланцюг) можна всі ці недоліки виправити та зробити передачі "довшими", але на заміну отримати зниження тяги та втратити різкість розгону.

 

Абсолютно протилежна ситуація у власників позашляховиків Enduro або Rally. Там навпаки йдуть на жертву максимальної швидкості та змінюють задню зірку на більшу, щоб досягти більшої тяги на менших обертах, що дозволяє краще долати бездоріжжя.

 

Отже, зміною зірок можна легко досягти бажаного результату, якщо точно знати, чого хочеш, однак варто розуміти, що в яку б сторону не піти (швидкості чи тяги) - ви завжди отримуватимете як плюси, так і мінуси.
 

Трохи приблизних комбінацій для простішого уявлення (передня/задня):

 

Loncin 250 Enduro/Rally

Сток: 13/47

Асфальт: 13/45

Бездоріжжя: 13/49

 

Voge 300 Rally Loncin Enduro 300

Сток: 14/48

Асфальт: 14/45

Бездоріжжя: 14/50

 

Voge 300 R RR AC DS

Сток: 14/40

Турист: 14/37

 

Voge 500R

Сток: 15/43

Турист: 16/45

 

Voge 500 AC DS

Сток: 15/45

Турист: 16/45

Далекобійник: 16/43

 

Voge 525 R AC DSX

Сток: 15/43

Турист: 16/43