Почнемо з того, що термін "крейсер" був запозичений в літаків і до мотоциклів відношення не має. Але оскільки мотоциклістів в народі часто називають "Пілотами", а їх поведінку, на жаль, "літати" то його принцип почали застосувати й для мотоцикла (хоча, насправді, визначення підходить практично до всього транспорту. А звучить це так:

 

Крейсерський рейс – це етап польоту літака, який починається, коли літак вирівнюється після набору висоти, доки він не починає знижуватися для посадки. Крейсерський політ зазвичай становить більшу частину польоту та може включати невеликі зміни курсу (напрямку польоту), швидкості та висоти.

 

Простішою мовою, накладаючи це визначення на мотоцикл, можна сказати так:

 

Крейсерська швидкість – це найвища швидкість, яку мотоцикл може підтримувати значний час на верхній передачі при мінімальних, але ефективних обертах двигуна, що забезпечує економну витрату пального без негативного впливу на ресурс мотора.

 

Цитата із оф. мануалу Voge 525DSX:

 

The motorcycle shall usually drive under economic speed which is 90km/h, when you accelerate from 100km/h to 140km/h, the fuel consumption raised by 20%.

 

На ламаному китаїІнгліші ми чітко бачимо, що виробник намагається пояснити, що крейсер 525ки складає близько 90 км/год (по GPS).

 

В багатьох людей виникає питання, чому Loncin 250 має майже такий самий крейсер Voge 525? Насправді, жодної логіки в цьому немає, адже закони фізики для всіх однакові і це уявлення про відношення кубатури до "крейсера" можна було б застосувати лише за умови життя у вакуумі. В нашому випадку із кожним збільшенням швидкості бодай на 1 км ми збільшуємо опір повітря. Ба більше! Аеродинамічний опір зростає не лінійно, а пропорційно квадрату швидкості. Це означає, що якщо швидкість подвоюється, то опір зростає в чотири рази! "Крейсер" і справді може зростати (і зростає) зі збільшенням кубатури, однак знову ж таки, повернемося до шкільної програми фізики: зростання нелінійне, і з кожним подвоєнням швидкості вам потрібно збільшувати потужність двигуна в чотири рази. (мається на увазі для того, щоб та цифра, про яку ви думаєте була крейсером вашого ТЗ.)

 

А по-друге, це зовсім нелогічно. Адже поставивши ці 2 мотоцикли на теоретичний стенд і змусивши працювати при 90 км/год то 525ка подолає в 4 або 5 разів більшу відстань, ніж 250ка, яка вийде з ладу не подолавши навіть 30% ресурсу Voge 525 при такій постійній швидкості.

 

Чому так багато непорозумінь та суперечок в інтернеті стосовно крейсера?

Все дуже просто - зазвичай люди плутають поняття "моя середня швидкість", "крейсер" та "скільки хочу - стільки їду". Варто завжди пам'ятати, що на витрати пального, його комфортні оберти для постійної роботи та ресурс вливає велика кількість чинників, починаючи від технічного стану мотоцикла, погоди, зустрічного вітру, наявності вітрозахисту і закінчуючи вагою райдера.

 

Що ж мається на увазі, коли хтось говорить "Тримаю крейсер"?

В 100% випадків мається на увазі та швидкість пересування, яка подобається конкретному мотоциклісту. Ця цифра не має жодного відношення до "крейсера" чи до "середньої швидкості". Не забувайте, що 2 різні людини можуть мати абсолютно різні відповіді, адже у кожного своя вага, рельєф де вони живуть, власні вподобання і світосприйняття. Однак, пам'ятайте, що постійними обертами для двигуна, які не нашкодять йому при довготривалій поїздці є 40-70% від максимальних.