Часи морально застарілої техніки та підвального Китаю давно минули, а поняття "притирка" вже майже не зустрічається в розмовній мові, але в людей, особливо у початківців це питання завжди викликає сумніви, а дехто взагалі відривається від реальності, заводить мотоцикл і тримає його на холостих по пів години.

Фактично, "обкатка" сучасного мотоцикла не відрізняється від нормальної експлуатації, але є певні, ключові правила, дотримання яких гарантуватиме вам правильну підготовку до повноцінних навантажень.

Перше, що потрібно зробити, це забути про таке поняття, як обмеження по обертах двигуна. Ні, вам точно не варто бездумно розкручувати двигун в червону зону тахометра, але ви можете їхати на будь-яких обертах двигуна за умови, що чим вищі вони, тим менше по часу це повинно тривати. Тобто, ви можете розкрутити двигун до його граничної межі навіть на щойно взятому із салону мотоцикла, але це повинно тривати максимально короткий проміжок часу. Тобто, одномоментно. Ви можете дати газу "до кінця", але це повинно бути без навантаження, плавно і на долі секунди.

Друге, вам потрібно забути про вказівки максимально дозволеної швидкості. Орієнтуватися потрібно по обертах і в ідеалі, кататися на середніх, але не вище 75% від максимальних (не забуваючи, що чим вищі оберти тим менше часу потрібно на них знаходитися)

 

Отже, то як все ж таки обкатувати мотоцикл? Ось чіткі, практичні поради, без будь-якої води та науки:

 

  1. Перший час уникайте перевезення пасажирів.
  2. На початку експлуатації, особливо якщо це холодна пора року не розкручуйте двигун, доки температура двигуна на вийде на робочу. Це не означає, що вам потрібно "прогрівати" мотоцикл. Ви можете починати рух буквально у перші хвилини після запуску, однак доки двигун не вийде на робочу температуру, їдьте на 2й чи 3й передачі, спокійно, без різких оборотів ручки газу.
  3. Уникайте навантажень на двигун. Тобто, як категорично не варто їхати у червоній зоні тахометра, так і не варто навантажувати двигун на останніх передачах при низьких обертах. Скиньте перед поворотом передачу, розженіться перед гіркою до більшої швидкості і пам'ятайте, що робота двигуна в "натяг" наносить ще більшої шкоди, ніж робота двигуна на підвищених обертах.
  4. На початку експлуатації давайте двигуну перепочинок. Особливо це стосується двигунів із повітряним охолодженням. Оберіть день, знайдіть на мапі точки відпочинку чи перекусу, вигадайте собі маршрут та катайтесь із інтервалом в 5 - 20 км між обраними точками і насолоджуйтесь першими кроками на своєму новому байку.
  5. Ідеальне місце для так званої "обкатки" є міста. Саме в таких умовах ваш новий байк найкраще "притирається". Адже обкатка це не лише ЦПГ. При "обкатці" працює весь двигун, коробка, притирається в прямому розумінні гума, гальмівна система, підшипники й зрештою ви самі звикаєте до мотоцикла. Саме тому місто - це ідеальне місце для роботи мотоцикла у всіх режимах та умовах. Уникайте першої тисячі км поза містом на довгих, прямих ділянках при роботі на одній передачі та швидкості.

 

Скільки обкатувати?

В різних інструкціях можна зустріти різні цифри. Від 1000 до 2000 км. І хоча більшість виробників вказують, що це 1000 км, бувалі та люди з досвідом стверджують, що двигун мотоцикла повністю "розкривається" не раніше 2000 км. Це не означає, що вам потрібно дотримуватися всіх вище описаних рекомендацій "обкатки" аж до 2к км, але це також і не означає, що досягнувши 1к км на одометрі ви можете спокійно кататися в червоній зоні та витискати з мотоцикла всі соки. 

Насправді подальша експлуатація залежить лише від вас та ваших бажань і це вже виходить за межі цієї статті, але варто зауважити, що якісне навчання в мотошколі, вміла експлуатація мотоцикла, починаючи із правильного перемикання передач, роботи зчеплення та газу і закінчуючи якісним ТО в купі із правильною "обкаткою" точно гарантуватимуть надійну та довготривалу експлуатацію вашого коника.