Мотоланцюг – це важливий елемент трансмісії мотоцикла, який передає крутний момент від двигуна на заднє колесо. Від його якості залежить плавність ходу, ефективність прискорення, безпека та ресурс вузла трансмісії. Ланцюги діляться на безсальникові (стандартні) та сальникові (O-ring, X-ring тощо). Безсальникові дешевші, але швидше зношуються через відсутність ущільнень, які утримують мастило всередині ланки.
Сальникові ланцюги мають спеціальні гумові ущільнення між пластинами, що зменшує тертя та збільшує ресурс. Вони значно дорожчі за безсальникові, проте служать у 2-3 рази довше, що виправдовує їхню ціну. Такі ланцюги використовуються на більшості сучасних мотоциклів. Також, існують різні типи сальників, що надає ще кращих показників витривалості та ефективності. (O-ring, X-ring, UX-ring, Z-ring тощо).
Щоб ланцюг служив довго, його потрібно доглядати та змащувати спеціальними мастилами. Неправильні мастила та недостатнє змащення призводить до перегріву та швидкого зносу, а надмірне – до накопичення бруду. Натяг також грає ключову роль: надто слабкий ланцюг може зіскочити, а надто натягнутий – збільшити навантаження на підшипники та зруйнувати сам ланцюг.
Репліка чи оригінал?
На ринку існує безліч моделей ланцюгів. На жаль, серед них незліченна кількість реплік та відвертих підробок іменитих брендів. При виборі ланцюга, перш за все, варто звертати увагу на його ціну. Наприклад, японський D.I.D із сальниками X-Ring за 2500 грн повинен викликати у вас питання, адже китайський ланцюг брендів KMC або CHOHO коштує від 3000 грн і більше. Ще однією підказкою, яка зазвичай вказує на підробку, може бути замок в комплекті. Виробники переймаються якістю та безпекою своєї продукції, тому в комплекті до оригінального ланцюга ви не побачите швидкознімний замок на пряжці. В останню чергу можна подивитися на якість обробки ланок, тиснення імені та моделі на кожній із них і навіть на паковання. Чим більше написів "посилений", "надміцний" та "оригінальний" і чим менша ціна - тим більше шансів, що перед вами підробка.
То як же обрати ланцюг?
Поради від досвідчених мотоциклістів: Ніколи не економте на ланцюгах – хороший сальниковий ланцюг не буває дешевим. Не ганяйтеся за "японським" – брендові китайські ланцюги давно мають бездоганну якість за свої гроші.
Купуйте якісний китайський бренд CHOHO або KMC чи обирайте дорогі, японські RK, EK, Regina або JT. Однак, пам'ятайте, що японський ланцюг не може коштувати дешевше китайського. Дорогий брендовий китайський або японський ланцюг, як правило, служить дуже довго, а репліки та підробки ніколи не виправдовують себе, адже не лише руйнуються за перші 5-10к км, а і банально рвуться, чого ніколи не стається з оригінальними запчастинами.
Сальникові ланцюги не потребують догляду
Досить поширений міф, який, насправді не зовсім і міф. Частково це правда. Сальниковий ланцюг і справді не потребує ретельного миття, адже бруд ніколи не потрапляє в середину. Однак, просто купити якісний ланцюг і отримати колосальний ресурс не вийде. За ним все одно потрібно доглядати. По-перше, час від часу його потрібно змащувати, адже сальники для зовнішніх роликів ще не вигадали, а по-друге, ретельно слідкувати за натягом ланцюга. Якщо змащуванням зовнішніх роликів можна частково знехтувати й це не завдасть великої шкоди, то неправильний натяг може знищити навіть найкращий та найдорожчий ланцюг за лічені дні. До того ж завжди потрібно враховувати тип покриття, на якому ви катаєтесь. Якщо це стріт, і ви виставите рекомендований виробником натяг, але з асфальту вирішите з'їхати на бездоріжжя, або поїдете на дуже погані ділянки дороги, то це також призведе до нерівномірного розтягнення. На жаль, якщо стається подібне "нерівномірне" розтягнення то в такому випадку ланцюг вже не відновити і ви ніколи не зможете виставити його правильний натяг. Подальша експлуатація такого ланцюга лише погіршить ситуацію і почне руйнувати зірки, підшипники вала і ступицю.
Список стандартних розмірів зірок та моделей ланцюгів для найпопулярніших мотоциклів Loncin Voge.
Loncin LX250GY-3 SX2 - 13 зубів перед / 47 зубів зад. Ланцюг 520й, без сальниковий 110 ланок.
Loncin LX250GY-3G DS2 - 13 зубів перед / 47 зубів зад. Ланцюг 520й, без сальниковий 110 ланок.
Loncin LX300GY SX2 Pro - 14 зубів перед / 48 зубів зад. Ланцюг 520й, сальниковий 110 ланок.
Loncin LX300GY-A DS2 Pro - 14 зубів перед / 48 зубів зад. Ланцюг 520й, сальниковий 110 ланок.
Voge 300 Rally - 14 зубів перед / 48 зубів зад. Ланцюг 520й, сальниковий 110 ланок.
Voge 300R - 14 зубів перед / 40 зубів зад. Ланцюг 520й, сальниковий 106 ланок.
Voge 300RR - 14 зубів перед / 40 зубів зад. Ланцюг 520й, сальниковий 106 ланок.
Voge 300AC - 14 зубів перед / 40 зубів зад. Ланцюг 520й, сальниковий 106 ланок.
Voge 300DS - 14 зубів перед / 40 зубів зад. Ланцюг 520й, сальниковий 108 або 112 ланок залежно від року випуску.
Voge 500R - 15 зубів перед / 41 зуб зад. Ланцюг 520й, сальниковий 116 ланок.
Voge 500DS - 15 зубів перед / 45 зуб зад. Ланцюг 520й, сальниковий 118 ланок.
Voge 500AC - 15 зубів перед / 45 зуб зад. Ланцюг 520й, сальниковий 118 ланок.
Voge 525R - 15 зубів перед / 45 зуб зад. Ланцюг 520й, сальниковий 116 ланок.
Voge 525RR - 15 зубів перед / 43 зуб зад. Ланцюг 520й, сальниковий 114 ланок.
Voge 525ACX - 15 зубів перед / 45 зуб зад. Ланцюг 520й, сальниковий 114 ланок.
Voge 525DSX - 15 зубів перед / 43 зуб зад. Ланцюг 520й, сальниковий 114 ланок.
Voge 650DS - 16 зубів перед / 47 зуб зад. Ланцюг 520й, сальниковий 116 ланок.
Voge 900DSX