Найбільше тертя в ланцюгу створюється на пінах та під роликом ланцюга. Коли інженери це зрозуміли, то взялися створювати ланцюг, який би утримував в тих місцях змазку та не допускав потрапляння бруду ззовні. Так народився сальниковий ланцюг, у якому сальник (гумове кільце різної форми) виконує роль захисного бар'єру основних елементів тертя. Ось чому змащування ланцюга зверху (чи збоку) немає ніякого сенсу. Вся суть його змащення полягає в наявності змазки на пінах (та під роликами).

 

Виробники мотохімії серйозно постаралися і вигадали купу всіляких засобів по догляду за ланцюгом, однак на моєму досвіді такі ланцюги помирають значно раніше саме у тих, хто постійно їх миє. Стається це через те, що скоріше за все заводська змазка під сальниками вимивається хімією, а нову "забити" під сальники неможливо, навіть якщо це найдорожча "глибокопроникаюча" змазка. Однак, якщо припустити, що мої спостереження хибні, то я раджу вам порахувати вартість всіх інструментів та засобів по догляду за ланцюгом і ви легко зрозумієте, що ці фінансові витрати та трудозатрати на саму мийку зовсім не варті цих маніпуляцій і набагато простіше просто купувати новий ланцюг. А от що справді подовжить термін експлуатації вашого ланцюга, так це своєчасне змащування та правильна натяжка. 

 

Однак, якщо вам подобається ідеальна чистота ланцюга та зірок, чи якщо у вас ендуро-мотоцикл, то його мийка неминуча. У такому разі запасіться терпінням, гасом (або в гіршому випадку дизелем) або ж придбайте фірмовий очисник, засоби чищення - щітки із нежорсткими щетинами, напівавтоматичні машинки тощо, ганчірки, а також одноразові рукавички, ну і звісно ж запасіться терпінням. Мийка ланцюга надзвичайно трудозатратна процедура!

 

Я не намагаюся переконати вас у тому, що ви повинні їздити на брудному мотоциклі, але на своєму та досвіді людей раджу не перейматися за те "брудне" місце. Проекспериментуйте із змазками й оберіть для себе свій тип. На ринку існує просто безліч варіантів. Від звичайного моторного мастила до найдорожчих "нанотурбо" змазок у балонах. Всі вони працюють, але всі вони мають свої плюси та мінуси. Дешева, рідка змазка - чудово змащує ланцюг, але сильно забруднює мотоцикл, однак при цьому його легко мити чи навіть просто зчищати сухою ганчіркою до блиску, натомість дорогі, липкі змазки відмінно тримаються на ланцюгу та не забризкують ваш мотоцикл чи навіть ваш одяг, однак їх неможливо зняти ганчіркою і такі змазки потребують ретельної мийки спец засобами та чисткою щітками.

 

Озброївшись цими порадами спробуйте кожен із варіантів, і ви швидко, на своєму досвіді оберете найбільш підходящий для вас.