Буремні часи підробок, якими ти вмить міг знищити двигун, давно минули. Сьогодні знайти підробку — це справді складне завдання. Стаття не про допуски та тип мастила (спойлер: SAE 10W-40 (і вище), JASO MA2, API SP, SN, SM, SL або навіть SJ), а скоріше про його основу та бренди.
Економія на мастилі — це такий же абсурд, як і покупка найдорожчого естерного мастила для мотоцикла з двигуном, розробленим у минулому столітті.
Якщо коротко і без зайвої довідкової інформації, мастило для вашого мотоцикла — це основа з доданими присадками. Більшість виробників купують базові масла у нафтохімічних гігантів, додають власні присадки (які часто називають секретними), розливають у тару, клеять етикетки та продають через партнерів.
Отже, існує 4 основні типи базових масел, які використовують для виготовлення мастила:
-
Мінеральна основа.
-
Гідрокрекінгова синтетика (Група III).
-
Поліальфаолефінова синтетика (Група IV)
-
Естерна основа (Група V).
То що обрати для Loncin та Voge?
Напівсинтетичні масла (гідрокрекінгові) зазвичай є сумішшю мінеральної основи та синтетики Групи III є найбільш поширеними на ринку завдяки їхній доступності та прийнятній якості. (Motul 5100, Repsol Moto Sport 4T тощо)
Синтетичні масла (поліальфаолефінові) (Група IV) пропонують значно кращі характеристики, але є дорожчими. (Motul 7100, Ipone Katana тощо)
*Естерні основи ми взагалі не розглядаємо (наприклад, "Моторна олива Motul 300V 4T"), оскільки мастила на їхній основі надзвичайно дорогі й мають сенс лише для високотехнологічних та форсованих двигунів.
Щодо вибору мастила для різних моделей, варто враховувати особливості двигунів. Наприклад, для Loncin LX250, двигун якого розроблений понад 50 років тому, немає сенсу використовувати преміальне синтетичне мастило. У цьому випадку цілком достатньо будь-якого напівсинтетичного мастила від надійного бренду.
Подібний підхід можна застосувати й до моделей Loncin та Voge вищого класу. Для мотоциклів з об’ємом двигуна 300, 500, 650 куб. см і більше підходить будь-яке якісне синтетичне мастило від відомого бренду. (наприклад, Repsol, Ipone, Motul, ELF, Liqui Moly, Mannol тощо).
Отже, відповідь на ваше питання: заливайте будь-яке мастило будь-якого якісного бренду на основі синтетики (або напівсинтетики), яке відповідає допускам для вашого двигуна.
Скільки мастила заливати?
Loncin LX250GY-3 SX2 (в картері ~1.3 л мастила) - Motul 5100, Repsol Moto Sport 4T тощо
Loncin LX250-15 CR4 (в картері ~1.3 л мастила) - Motul 5100, Repsol Moto Sport 4T тощо
Loncin LX250GY-3G DS2 (в картері ~1.3 л мастила) - Motul 5100, Repsol Moto Sport 4T тощо
Loncin LX300GY SX2 Pro (в картері ~1.4 л мастила) - Motul 7100, Ipone Katana
Loncin LX300GY-A DS2 Pro (в картері ~1.4 л мастила) - Motul 7100, Ipone Katana
Voge 300R (в картері ~1.4 л мастила) - Motul 7100, Ipone Katana
Voge 300RR (в картері ~1.4 л мастила) - Motul 7100, Ipone Katana
Voge 300AC (ACX) (в картері ~1.4 л мастила) - Motul 7100, Ipone Katana
Voge 300DS (в картері ~1.4 л мастила) - Motul 7100, Ipone Katana
Voge 300 Rally (в картері ~1.4 л мастила) - Motul 7100, Ipone Katana
Voge 500R (в картері ~2.6 - 2.7 л мастила) - Motul 7100, Ipone Katana
Voge 500DS (в картері ~2.6 - 2.7 л мастила) - Motul 7100, Ipone Katana
Voge 500AC (в картері ~2.6 - 2.7 л мастила) - Motul 7100, Ipone Katana
Voge 525R (в картері ~2.6 - 2.7 л мастила) - Motul 7100, Ipone Katana
Voge 525RR (в картері ~2.6 - 2.7 л мастила) - Motul 7100, Ipone Katana
Voge 525DS (в картері ~2.6 - 2.7 л мастила) - Motul 7100, Ipone Katana
Voge 525ACx (в картері ~2.6 - 2.7 л мастила) - Motul 7100, Ipone Katana
Voge 650DS (в картері ~2.2 л мастила) - Motul 7100, Ipone Katan